fbpx

איך לעשות סדר בחשבונות, בלי להגיע לפיצוצים

להגדיל את מספר
מקורות ההכנסה

נחתור יחדיו ליצירת מקורות הכנסה רבים ונמקסם את הכסף הקיים שלכם בשלל דרכים יצירתיות, נבצע השקעות חכמות ונייצר ערוצי הכנסה פאסיבית

לפתח גישה
של טייקונים

נפעיל מודלים עסקיים שיהפכו את ההמראה הפיננסית לדרך חיים וישנו את האופק הכלכלי שלכם באמצעות ידע פיננסי פרקטי שכולל כלים, מיומנויות והרגלים משני חיים

להגדיל את
שורת הרווחים

נטמיע בחייכם סט כלים משני חיים לניהול פיננסי יעיל באמצעותם תשלטו באופן מוחלט בתזרים, תלמדו כיצד להרים כסף מהרצפה ולהחזיר את זה שבורח דרך האצבעות בלי להרגיש

לשפר את מערך
ההגנות הכלכליות

נבצע התייעלות בכל הצד פנסיוני והביטוחי לכל המשפחה לשיפור ההגנות הכלכליות שלכם בכדי לקבל הגנות ביטוחיות מקסימליות ולמנוע כפל ביטוחים ועלויות ביטוח מיותרות

תוכן עניינים

בפוסט הזה אתן מספר עצות פרקטיות שיאפשרו לכם לנהל את התזרים שלכם בצורה יחסית פשוטה, אך לפני כן חשוב לי שתבינו את הגישה שלי לניהול התזרים ברמת המאקרו. ובכן, בקרבתי הבחנתי בהמון יועצים לכלכלת המשפחה אשר מגיעים עם שיטות רבות שמטרתן לספור כל שקל בחשבונכם שיוצא החוצה ולנהל רישום מתיש של כל הוצאה תוך דגש על צמצום והורדת רמת החיים שלכם.

ואני רוצה לשאול אתכם, נו באמת?? האם אתם רוצים לחיות כך? האם אתם תתנו למישהו לנהל לכם את החיים ולהחליט על מה תוציאו את כספכם, זה שעבדתם עליו בעמל רב?

הגישה שלי היא שמגיע לכם לחיות חיים של שפע (ולא של צמצום), דהיינו השיטה שלי אומרת, הגדל את מקורות ההכנסה שלך כמה שיותר ושלוט בהוצאות שלך ביד רמה. אם תבחרו להתנהל מתוך אחריות תקציבית ותהיו בעמדה של שליטה בהוצאותיכם, אני מאמין שתוכלו להנות יותר מחייכם, מאשר אם תספרו כל שקל שיוצא ותנהלו רשימות מתישות.

הרבה פעמים נתקלתי אצל אנשים בחוסר סדר בנושא התשלומים, ניהול ויזות, ניהול מזומן וכו’. הרבה אנשים פשוט מחזיקים כרטיסי אשראי רבים שלא לצורך או סתם כי מכרו להם כרטיס הטבות כלשהו וללא כל ייעוד מוגדר של הכרטיסים. כשאין ייעוד מוגדר לכרטיס, אז נכנסים בו הוצאות שונות ומרובות ומתחיל חוסר שליטה ואז מה שקורה הוא שמתחילה תפילה, אותה תפילה שהחודש ייגמר בסדר…אנשים פשוט מאבדים שליטה בהוצאות כי יש כל כך הרבה ומכל מיני סוגים. אני אישית הייתי שם וחיפשתי שיטה שתעזור לי לנהל באופן מיטבי את ההוצאות שלי. חיפשתי שיטה פרקטית שבה אין צורך להתאמץ יתר על המידה ואחרי ניסויים רבים שביצעתי, הגעתי לשיטה אופטימאלית שגם קלה לביצוע וגם פרקטית מאוד.

לשיטה זאת, אני קורא לה “שיטת הסלים”. בשיטה זאת נחלק את ההוצאות שלנו על פני מספר סלים:

  1. סל הוצאות קבועות
  2. סל קניות מזון ופרפומריה
  3. סל צריכה אישית

 

בסל הוצאות קבועות ייכנסו כל ההוצאות הקבועות שלנו כגון: שכ”ד, מסים ואגרות, חשמל, מים, ארנונה, חינוך, הוצאות רכב, עמלות בנקים, תקשורת, ביטוחים וכדומה. על הוצאות אלו יש לעקוב ברמה חודשית בלבד ולבחון שאין חריגות מיותרות וכפילויות.

בסל המזון ייכנסו בד”כ כל רכישות המזון מהסופר, המכולת וכן מוצרי פרופמריה לבית.

בסל הצריכה האישית ייכנסו כל הדברים האחרים, כגון בילויים, אוכל בחוץ, רכישות שונות, ביגוד, קוסמטיקה וכו’.

בשני הסלים האחרונים בד”כ איננו שולטים באופן טוב, על כן ההמלצה שלי היא להחליט על תקציב הולם לכל אחד מהם בנפרד. את התקציב יש לקבוע בהסתמך על הוצאותיכם בחודשים האחרונים. לכל סל נקצה כרטיס ויזה ייעודי. אם לדוגמה יש שני בני זוג, אז לסל השלישי יהיו שני כרטיסי אשראי נפרדים לכל בן זוג.

אנסה להמחיש בעזרת דוגמה (אין בדוגמה מספרים מייצגים למישהו ספיציפי, אלא מספרים לצורך המחשה בלבד):

על בסיס שלושת החודשים האחרונים ההוצאות התפלגו כדלהלן:

 

סל ממוצע 3 חודשים אחרונים  תקציב ויזה עתידי
מזון 4,200 4,000
צריכה אישית – בן זוג 1 2,500 2,400
צריכה אישית – בן זוג 2 2,500 2,400

 

בהתאם אקצה 4 כרטיסי אשראי נפרדים, הראשון להוצאות הקבועות שאותו אין צורך לתקצב והשאר לשלושת המקורות לעיל, כאשר אני יודע מה צריך להיות הסכום בכל כרטיס.

המלצה – תקצבו סכום נמוך\גבוה יותר, בהתאם להכנסותיכם ויעדי החסכון שהצבתם לעצמכם. המלצה חמה – אם תתקצבו נמוך יותר, תשאירו לעצמכם מקום קטן לחריגות (כפי שהמחשתי בדוגמה).

ברגע שתתנהלו עם כרטיסי ויזה נפרדים עם תקציבים מוגדרים לכל סך, יהיה לכם קל יותר לבצע עקב אחר הכרטיסים באמצעות האפליקציות של חברות האשראי. אם לדוגמה תקציב המזון הינו 4,000 ש”ח, זה אומר שאוכל להוציא סכום שבועי של 1,000 ש”ח, כך שאם לדוגמה עברו שבועיים מתחילת החודש ואני רואה שהוצאתי 3,000 ש”ח, עלי לעצור לעשות חושבים ולנהל זאת בצורה מושכלת ולהוריד מעט את  הרגל מהגז בהוצאת הכספים. כמוכן שאין ברצוני להגביל את עצמי במזון, אך באמצעות השיטה, אני מקבל פרופורציה על רמת ההוצאות שלי בצורה שוטפת ויכול לנהל את האירוע בשוטף.

מעקב ניתן לבצע באופן פשוט ויעיל באמצעות האפליקציות של חברות האשראי ובאופן שבועי. אם החלטתכם להקצות סכום מסוים להוצאות במזומן, הפחיתו את הסכום מהסכום שהקצבתם לכרטיס האשראי.

 

מבחינת פריסות תשלומים, מבחינתי ניתן לפרוס, רק קחו בחשבון שזה יורד מהתקציב שלכם לחודשים הבאים.

 

השיטה הזאת שינתה את חיי. ממצב של חוסר שליטה בהיקף ההוצאות החודשי, עברתי לשליטה ביד רמה ובאופן שוטף בתזרים שלי. גם לאשתי היקרה כרטיס ויזה שלה עם תקציב מוגדר בו היא יכולה להוציא כסף על כל מה שתבחר וכל זאת בגבולות התקציב שהוגדר. היעדים שלנו הם משותפים לבית. אם ידוע לנו על חריגות, אנחנו מתעדכנים ולעיתים קרובות מנווטים תקציבים בין שנינו. אינני נכנס לתוך הפירוט כי הוא פשוט לא מעניין אותי. מעניין אותי להתנהל מתוך אחריות תקציבית בלבד. זאת זכותנו להנות עם כספינו ולהוציא אותו על כל מה שנבחר! כל זאת עלינו לעשות תוך שמירה על התקציב שהגדרנו. בצורה זאת, אנחנו הופכים את עצמנו לשולטים בתקציב ולא נשלטים על ידו.

אורן ביטרמן

הבעלים והמנכ”ל של חברת OBI שרותים פיננסים בע”מ המעניקה שירותי ליווי וייעוץ פיננסי עסקי ואישי. אני בן 45, נשוי+3 ילדים.

פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות. כמה פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

ירין לוי
ירין לוי
קרא עוד
אורן ביטרמן הוא לא רק יועץ פיננסי מקצועי, אלא גם בן אדם נעים וחביב שמגיע עם שירות ידידותי ומקצועי. לכל מי שמחפש לייעץ פיננסי מקצועי ואדם נעים ואמין, אורן ביטרמן הוא הבחירה המושלמת. אני ממליץ בחום על שירותיו המצוינים והאדיבים!"
מלי אוחיון
מלי אוחיון
קרא עוד
"אורן הוא מתנה אנושית. חכם, קשוב וסבלני, הוא תמיד מוכן להקשיב ולהעניק עזרה בכל נושא. בעזרתו, חוויתי שיפור ניכר בהתנהלות הכלכלית של עסקי. ממליץ בחום על אורן לכל מי שמחפש לשפר את העסק שלו ולקבל ייעוץ מקצועי ואדיב."
יניב אמסלם
יניב אמסלם
קרא עוד
"אורן הוא אנושי, מקצועי ואכפתי במיוחד. הוא מקפיד על הצלחת התהליך ומוקף בזמינות ורצון לעזור. בזכות ידעו הרחב ויכולתו לפתור ביצועי עסקיים, הוא מספק פתרונות יצירתיים שמקדמים את העסק. אני ממליץ בחום לשותף את אורן בתהליך ליווי ושיפור העסק."
אביטל חיים
אביטל חיים
קרא עוד
"אחרי ייעוץ פיננסי עם אורן, אני מתרשם מהיכולת שלו להסביר מידע מורכב בצורה פשוטה ומובנת. ניתוח הנתונים והתוכנית הפיננסית שבנה עבורנו היו מרשימים במיוחד והצליחו לייעל את המצב הכלכלי של משפחתי באופן משמעותי. אורן הוא מקצוען אמין, שמציע פתרונות מותאמים אישית ומקצועיים. ממליץ בחום על שירותיו!"
הקודם
הבא

שירותים נוספים

התחל צ'אט
צריך עזרה?
היי.
איך אוכל לעזור לך?